.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم انتخاب افراد اصلح در خانه مطبوعات مازندران
الياس خليلي
لزوم انتخاب افراد اصلح در خانه مطبوعات مازندران

انتخاب افراد اصلح در خانه مطبوعات نيازي كه شديدا احساس مي شود.

با توجه به نزديك شدن زمان انتخابات خانه مطبوعات استان مازندران و با تقدیر و تجلیل از خدمات عده ای كه عضوء خانه مطبوعات بودند و علیرغم وظایفی که خانه مطبوعات به عنوان یک نهاد صنفی در استان مازندران در قبال نشریات محلی و كشوري و حضور فعال اکثر روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها دارند

این نهاد باید در راستای سهولت کار اطلاع رسانی صحیح و دقیق و رفاه حال خبرنگاران قدم بردارد . در این میان برخورد با نگاهی جزیره ای با رسانه ها و نشریات خاص از مسیر اصلی خود دورتر شده و درحالیکه با وجود هجمه فرهنگی دشمنان کشور استفاده از تمام توان رسانه های ارزشی نظام کلید اصلی برخورد با این هجمه ها محسوب می شود اما برخی نگاههای جزیره ای این ظرفیت بالقوه را هدر می دهد و تولید خبر، گزارش و مطرح کردن دغدغه های مردم و نیازهای آنان نیز کمرنگ شده و اصولا تمرکز مدیران رسانه ها برای حل مشکلات مالی رسانه و .. خود قرار می گیرد.

چالش مهم دیگر اصحاب رسانه علاوه بر نگاههای خاص برخی مدیران به رسانه ها و اقتصاد شکننده رسانه ای در استان، عدم وجود رشته روزنامه نگاری در دانشگاههای استان است و مدیران فرهنگی تنها به برگزاری دوره های آموزشی بسنده کرده اند که در واقع نتیجه مطلوبی نیز در نشریات به همراه نداشته است.

شاید وجود دهها نشريه ،سايت مجازي،روزنامه،خبرگزاريها ایجاد فضای رقابتی را در اذهان موجب شود که این فضا معمولا موجب پیشرفت و توسعه در بخشهای مختلف می شود اما این رقابت در رسانه های مازندران بجای اینکه موجب افزایش سطح کیفی نشریات شود برعکس شده و تنها در بخش جذب آگهی های خصوصی و رپورتاژهای دولتی با قیمتهای مختلف صرف می شود که بعضا از قیمتهای واقعی خود به دليل مشكلات مالي نشريات فاصله گرفته و سیر نزولی یافته است.

در انتخابات خانه مطبوعات بعضي از افراد با استفاده از خبرنگاران و اعضاي خانه مطبوعات كه البته كم نيستند و اميدواريم كه خبرنگار باشند ؟ براي شركت در اين ماراتن مطبوعاتي برنامه ريزي كردند و با صف بندي و رايزني به دنبال جمع آوري آراي زحمتكشان عرصه مطبوعات هستند هرچند شاهد دلسردی اصحاب رسانه استان و وجود سوالات و شبهات از مسولان دوره هاي قبلي خانه مطبوعات هستيم كه بايد در داخل خانواده مطبوعات به آن پرداخته شود.

برای برگزاری انتخابات خانه مطبوعات ، بعضا افرادی به این عرصه وارد مي شوند که خبرنگار نبوده و عنوان خبرنگاری را یدک کشیده اند و حتي نمي توانند يك خبر ساده را براي خوانندگان تهيه نمايند و يا مقاله و يادداشتي بنويسند و فقط براي دريافت هداياي كه از طرف بعضي از مديران ارشد استان و كشور اهدا خواهد شد شماره حسابشان در خانه مطبوعات گم نشده و هديه دريافت ميكنند و از كارت عضويت خود براي افرادي خاص راي به صندوق انتخابات مي ريزند و يا اينكه به اين منظور كارت عضويت دريافت كردند كه براي جلوگيري از عضويت اينگونه افراد اقداماتي شايسته مي بايد.

برگزاري انتخابات در خانه مطبوعات بسيار ميمون و مبارك است و اين راهي براي برون رفت از مشكلات پيش روي اين قشر پرتلاش و زحمتكش خواهد بود اگر اعضاي محتر م خانه مطبوعات به دور از فضايي كه بعضي از افراد رقم مي زنند و براي منافع و تفكرات سياسي خويش پي انتخاب شدن مي گردند به فكر انتخاب افرادي باتجربه،متخصص،،مدير با توانمندي رسانه اي باشند يا اينكه از گروه هاي ائتلافي آگاه و همفكر و همراه براي انتخاب شدن در هئيت رئيسه خانه مطبوعات حمايت شوند مي توان به آينده مطبوعات استان اميدوار بود كه پيشرفتي را شاهد باشيم.

الياس خليلي - فعال رسانه ای


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

خبرنگار 21 بهمن 1390
سلام واقعا" راست گفتید که آنانی که در خانه مطبوعات هستند بدنبال منافع خود هستند تا منافع خبرنگاران خارج از جمع خانه مطبوعات ؛؛ اگر کمی با دقت بیندیشید و به دور و بر خودتان نگاه کنید خواهید دید که آنان تا کنون چه چیزهای عایدشان شده ؛ آنوقت من و تو ی که ار روح مان هم بی خبریم و حسابی از دنیای مالی که بچه های خانه مرکزی مطبوعات در آن قوط ور، عقب مانده ایم......هفت شهر عشق را خانه مطبوعات گذشت ؛ اما من و تو هنوز اندر خم یک ریال یم
نا شناس 22 بهمن 1390
علی رغم اینکه فلسفه تشکیل خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی سامان بخشیدن به آشفتگی عرصه مطبوعات محلی و فراهم نمودن بستر مناسب برای ارتقا کیفی مطبوعات و بهبود شرایط زندگی خبرنگاران واقعی (البته نه خبربیاران بیگانه با این حرفه حساس و مقدس) بود و دذ دوذه های گذشته نیز شاهد برئاشتن قدم هایی در این راستا بودیم که می بایست با پیگیری این خانه شاهذ به بار نشستن ثمرات آن می بودیم اما متاسفانه ..... زهی تصور باطل زهی خیال محال....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.